SAS 1 Опубликовано 7 Января 2010 Поделиться Опубликовано 7 Января 2010 (изменено) Utak3r sorry, I blind. Whether there will be something similar for CoP? Изменено 7 Января 2010 пользователем SAS Hope is dead, revelations begins. Ссылка на комментарий
utak3r 6 Опубликовано 7 Января 2010 Автор Поделиться Опубликовано 7 Января 2010 (изменено) Something similar you already have in the vanilla CoP Right now I don't plan any work for CoP, have lots to do for SoC. And... I was testing global illumination. It looks beautiful, but it eats most of my cycles Изменено 9 Января 2010 пользователем utak3r sooner or later... you will meet the undertaker... utak3r Ссылка на комментарий
Монгол 15 Опубликовано 10 Января 2010 Поделиться Опубликовано 10 Января 2010 (изменено) 2utak3r There is some problem whith your shaders: I mean a black points. It's should be so? PS: Sorry my english Изменено 10 Января 2010 пользователем Монгол Ссылка на комментарий
C2D 1 Опубликовано 10 Января 2010 Поделиться Опубликовано 10 Января 2010 And... I was testing global illumination. It looks beautiful, but it eats most of my cycles When will the new version of your shaders? Will you do a version for powerful (особо мощных) machines? (компьютеров) P.S excellent screenshots! P.S sorry for my english) :ny_ph34r_1: :ny_thumbsup: Ссылка на комментарий
utak3r 6 Опубликовано 11 Января 2010 Автор Поделиться Опубликовано 11 Января 2010 (изменено) I mean a black points. It's should be so? How did you saw that?... It's probably from bump mapping, it's quite much stronger than it was in vanilla shaders. EDIT: Ahh... the first time I was looking at it I didn't noticed what were you talking about... Now I can see it. You can try for example increasing the shadow maps size up to 2048 or even higher (4096). The other thing to try is (I'm at my office right now and cannot check it out) - check if any "JITTER" option is turned on. If it is - turn it off. When will the new version of your shaders? Will you do a version for powerful (особо мощных) machines? (компьютеров) I'm still working on some shadowing issues, although yesterday I made a progress on this. So... when? I don't know, few days? I'm thinking of releasing DX8 shaders, too, for those with weak machines. And - yes, I'll include two or three presets, so you can choose one of them, based on the power of your machine BTW, here's a video from X-18 lab: http://www.moddb.com/members/utak3r/videos...-x-185#imagebox Изменено 11 Января 2010 пользователем utak3r sooner or later... you will meet the undertaker... utak3r Ссылка на комментарий
Хемуль04 3 Опубликовано 11 Января 2010 Поделиться Опубликовано 11 Января 2010 utak3r Строгое предупреждение от модератора Halford цитирование предыдущего поста запрещено. This is a wonderful videos! BUT! 1. No wonder global illumination is not included in the final game. So there were some shortcomings and weaknesses that need to be corrected. And 2)) You are using a modification "No zoom". When shooting in aiming the AK is a lag, when the weapon as it enters the main character. Zoom_factor need to put 85. Sorry for my English.) Ссылка на комментарий
SAS 1 Опубликовано 11 Января 2010 Поделиться Опубликовано 11 Января 2010 (изменено) Хемуль04 +1 It`s fucking awesome, I wait the new version Изменено 11 Января 2010 пользователем SAS Hope is dead, revelations begins. Ссылка на комментарий
utak3r 6 Опубликовано 11 Января 2010 Автор Поделиться Опубликовано 11 Января 2010 No wonder global illumination is not included in the final game. So there were some shortcomings and weaknesses that need to be corrected. That's true. There're places it looks awesome and there're places when it's overdone... Besides, it eats really lots of the power. When shooting in aiming the AK is a lag, when the weapon as it enters the main character. Zoom_factor need to put 85. Oh, I'll check it out, thank you sooner or later... you will meet the undertaker... utak3r Ссылка на комментарий
radeon-amd 11 Опубликовано 12 Января 2010 Поделиться Опубликовано 12 Января 2010 (изменено) Спасибо,поставил мод вроде четче стало. До После HD-качество HD-качество Изменено 28 Января 2010 пользователем radeon-amd AsRock B450m pro4/Ryzen3 1200/Gigabyte-R9-270/DDR4 Team T-Forse 3200MHz-16gb/SSD crucial BX500 120GB/WD-1500GB/Benq-22"/БП-500/WIN-10(64) Ссылка на комментарий
utak3r 6 Опубликовано 13 Января 2010 Автор Поделиться Опубликовано 13 Января 2010 Ok, another few new shots... just take a look at this atmosphere and the water... sooner or later... you will meet the undertaker... utak3r Ссылка на комментарий
lekzd 1 Опубликовано 13 Января 2010 Поделиться Опубликовано 13 Января 2010 utak3r, hmm)) it's a Swamp? better than Clear Sky, more better!!! Why shadow from aktor's torch have a lot of ripple on edge? (like GTA4 on low graphic) i-igroman.ru - Мой, принципиально новый сайт о компьютерных играх Ссылка на комментарий
utak3r 6 Опубликовано 13 Января 2010 Автор Поделиться Опубликовано 13 Января 2010 Yes, it's "bolota" And the torch... I didn't put here all of my textures yet, and the torchlight depends on one of the textures. About which screenshot you're talking about? I'll check if it's only a texture or if there's some problem. sooner or later... you will meet the undertaker... utak3r Ссылка на комментарий
lambdist 16 Опубликовано 16 Января 2010 Поделиться Опубликовано 16 Января 2010 Oh, I saw the YouTube Video "Working on another shaders set".)) Those dx9 shaders look like a high quality dx8 shaders from build 1935. It's alsome! You need to show them to Lost Alpha modmakers.))) A.A.A. Modpack:https://yadi.sk/d/UPMwEl7ecjN4i Ссылка на комментарий
utak3r 6 Опубликовано 16 Января 2010 Автор Поделиться Опубликовано 16 Января 2010 (изменено) I know, I'm slowly working on DX8 set, too - and dezodor should be ok with them Here's a video comparing vanilla shaders and my new set. Note both of them run with my textures, my weather system and my particles - so none of them are vanilla game: Изменено 17 Января 2010 пользователем utak3r sooner or later... you will meet the undertaker... utak3r Ссылка на комментарий
Messer 34 Опубликовано 18 Января 2010 Поделиться Опубликовано 18 Января 2010 When v.2? Ссылка на комментарий
utak3r 6 Опубликовано 18 Января 2010 Автор Поделиться Опубликовано 18 Января 2010 Yesterday I finally found a critical bug in shadowing mechanism, so for now only few small things are left. I think it will be few days max. sooner or later... you will meet the undertaker... utak3r Ссылка на комментарий
lekzd 1 Опубликовано 18 Января 2010 Поделиться Опубликовано 18 Января 2010 utak3r, very cool screens of DX8! Good work! but on first picture (top left corner) white walls have a lot of contrast (like a r2 bloom effect) and "HUD-hands" is a very dark. And trees on back plane (bottom right corner) is a brightly than sky (this error of original game) - can you fix it? i-igroman.ru - Мой, принципиально новый сайт о компьютерных играх Ссылка на комментарий
KubikRubik 0 Опубликовано 19 Января 2010 Поделиться Опубликовано 19 Января 2010 (изменено) utak3r, thank you for ur amazing shaders. I've got a question: when I'm try to use ur shaders game kicks my ass and I am see a wonderful critical bug, that my video card doesnt support pixel shaders v 1.1, rofl, I have got a 8800gts. but when I start game with skyGraphics shaders everything is OK, and using a stock full dynamic lighting o simple dynamic lighting is OK too. I can add that I used mix of your shaders and skyGraphics and everything was OK. can you help me? hope you understand my Eng. Изменено 19 Января 2010 пользователем KubikRubik Ссылка на комментарий
utak3r 6 Опубликовано 19 Января 2010 Автор Поделиться Опубликовано 19 Января 2010 Hm, you shouldn't see that mesg... I was trying to avoid using hardware-specific functions. Can you take a look in the log, just right BEFORE the "FATAL ERROR" there should be a line telling what went wrong. Are you sure it was a clean my pack? No other files? On the other hand... Soon I'm gonna release the second version (which is totally without the use of Sky4CE and others). sooner or later... you will meet the undertaker... utak3r Ссылка на комментарий
KubikRubik 0 Опубликовано 20 Января 2010 Поделиться Опубликовано 20 Января 2010 (изменено) Строгое предупреждение от модератора n6260 Цитирование предыдущего сообщения запрещено. Yes. it was a clean pack. I noticed that when i put "middle" preset into r2 directory game starts without any bugs. but when I've put "best" preset I got this error... Also I tested game with radeon x1950 and got similar situation.. here is a log: Starting RENDER device... * GPU [vendor:1002]-[device:7280]: Radeon X1950 Pro * GPU driver: 6.14.10.6925 * CREATE: DeviceREF: 1 * Vertex Processor: PURE HARDWARE * Texture memory: 493 M * DDI-level: 9.0 * GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30) * GPU vertex cache: unrecognized, 16 * DVB created: 1536K * DIB created: 512K ! Version conflict in shader 'def_shaders\def_aref' ! Version conflict in shader 'def_shaders\def_aref_v' ! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans' ! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans_v' ! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans_v_tuchi' ! Version conflict in shader 'def_shaders\lod_old' ! Renderer doesn't support blender 'effects\shadow_world' ! Version conflict in shader 'effects\watertest-1' count of .thm files=1 load time=50 ms * DF24/F4 supported and used [34324644] Can't compile shader combine_1 and of course i can play with "middle" preset.. Изменено 20 Января 2010 пользователем n6260 Ссылка на комментарий
Рекомендуемые сообщения
Создайте аккаунт или авторизуйтесь, чтобы оставить комментарий
Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи
Создать аккаунт
Зарегистрировать новый аккаунт в нашем сообществе. Это несложно!
Зарегистрировать новый аккаунтВойти
Есть аккаунт? Войти.
Войти